حجت‌الاسلام حریزاوی در جریان برگزاری نخستین آئین «روز ستایشگری و نوای آئینی بوشهر» در سخنانی این استان را پایتخت مقاومت و مرکز آغاز مقاومت در برابر استعمار و استکبار داخلی و خارجی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۴۳۳۷۷

به گزارش خبرنگار جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی 9 بهمن 1402 در حاشیه‌ی برگزاری نخستین آئین «روز ستایشگری و نوای آئینی بوشهر» اظهار داشت: همه ما مکلف به فریضه‌ای به نام جهاد تبیین هستیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هم قطعی و فوری و هم عقلی و شرعی است و همه این ساز و برگ‌ها روضه‌ها گریه‌ها و سینه زدن‌ها برای این است که حقیقت بر مردم جهان و تاریخ روشن شود.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تمجید از مقام شامخ مرحوم عباس دریانورد تصریح کرد: امثال ناخدای هنرمند، ادیب، استکبارستیز و ظلم‌ستیز که به دستور پهلوی به اهواز تبعید شد و به ظلم از این دنیا رفت، همه این‌ها برای نسل‌ها، الگوی مقاومت و ظلم‌ستیزی است.
وی هدف از توسعه و تعالی مفهوم هیئت و عزای سیدالشهدا را پیدا کردن رهیافتی به نام مقاومت دانست و افزود: بوشهر را پایتخت مقاومت و مرکز آغاز مقاومت در برابر انواع و اقسام استعمارها و استکبارهای داخلی و خارجی، هم در مقابل انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها و هم در مقابل پهلوی‌ها می‌دانیم.
حجت‌الاسلام حریزاوی ادامه داد: مردم بوشهر، مانند امثال شهید مهدوی‌ها در دوران دفاع مقدس، در طول تاریخ در برابر هر نوع جنایتی که می‌خواست علیه ایران صورت بگیرد مقاومت کردند.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بر اساس منظومه اندیشه اسلامی تمام حرکت‌ها از پیامی به نام قیام لله شروع می‌شود و آغاز حرکت اسلامی قیام لله است و باید کاری ‌کنیم که در مساجد، هیئات، خانواده‌ها و روابط پدر فرزندی روح قیام گری از بین نرود.
وی مقاومت را لازمه‌ی ماندگاری و حفظ قیام عنوان کرد و گفت: در دستورالعمل‌های قرآن کریم در قالب کلمه تقوا برای مرحله بعدی استقامت آمده که استمرار مقاومت در برابر مشکلات احتمالی است. قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مرحله بعد اقامه حق است و قیام، مقاومت، استقامت و اقامه حق چهار مرحله منظومه اندیشه مقاومت هستند که باید در محتوای روضه و ستایشگری وجود داشته باشند.
حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به حضور نمایندگان ستایشگری استان‌های جنوب کشور در این همایش ابراز داشت: نمایندگان استان‌هایی که شرف حضور دارند، به جهت قرابت زیست‌بوم می‌توانند یک خلق معنای متفاوتی بکنند و طراحی نو انجام بدهند که این طراحی در افق ملی شبیه‌سازی و الگوسازی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اهتمام اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بوشهر در زنده کردن یاد مرحوم ناخدا عباس دریانورد اضافه کرد: در خوزستان هم با تولیت حرم علی بن مهزیار اهوازی پی‌گیری و هماهنگی شود که این سردیس در آن جا هم رونمایی شود و یک پدیده ملی با مواریث و پیشکسوتان خود رقم بزنیم.
در پایان این مراسم از «نشان و سردیس مرحوم ناخدا عباس دریانورد»، و همچنین «نشان بوشهر حسینیه مقاومت» و «نرم‌افزار برحه» رونمایی به عمل آمد.
گفتنی است، مراسم ستایشگری و نوای آئینی استان بوشهر 9 بهمن 1402 همزمان با ۱۷ رجب با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر و مداحانی از استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و سایر استان‌‌های جنوبی کشور در برحه مسجد دهدشتی بوشهر برگزار شد.
 
 بوشهر مرکز آغاز مقاومت در برابر استعمار و استکبار داخلی و خارجی است
 
 بوشهر مرکز آغاز مقاومت در برابر استعمار و استکبار داخلی و خارجی است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها